Spreekt God alleen tot gelovigen? 

Home | Blog | God | Spreekt God alleen tot gelovigen? 

Als er meer is dan we met het blote oog kunnen zien, als er een hogere macht is die hemel en aarde in handen heeft, dan is het logisch dat we ernaar verlangen iets van Hem te horen, toch? Het idee dat God tot mensen spreekt, bevestigt de gedachte dat we ertoe doen en dat we gezien worden, te midden van bijna 8 miljard andere mensen en dat is, als we echt eerlijk zijn, een diep verlangen van ieder mens.

God zoekt

Je hoeft niet per se gelovig te zijn, om God te horen spreken. Hij spreekt namelijk tot alle mensen. Ja, tot mensen die Hem afwijzen, die Hem vervloeken en die Hem negeren. Hij spreekt zelfs tot mensen die helemaal niet naar Hem op zoek zijn. Er zijn enorm veel verhalen van mensen die dat bevestigen. God doet dat om de eenvoudige reden dat Hij wél op zoek is naar mensen die Hem nog niet kennen. En misschien ben jij er daar wel eentje van!

Stille stem

Mensen die wel in God en in Zijn zoon Jezus Christus geloven, hebben de Geest van God ontvangen, die ook wel de heilige Geest of de Geest van de Waarheid wordt genoemd. Tot christenen spreekt God naast door het lezen van de Bijbel, ook door de Heilige Geest. Dat is geen gebulder in je oor, maar een hele stille stem diep binnen in je.

God wil tot alle mensen spreken… dus ook tot jou

Wees alert

Of je wel of niet gelooft in de God van de Bijbel is je eigen keuze. Een keuze die je nooit onder dwang moet maken, maar wel uit verlangen om God te leren kennen, om Zijn stem te leren herkennen. God wil in ieder geval tot alle mensen spreken… dus ook tot jou. Als je God nog niet kent, mag je vragen of Hij zich aan je wil openbaren. Zeg gewoon hardop: “Heer, als U echt bestaat, als U echt God bent, bevestig dat dan in mijn hart.” Schrijf de datum op dat je dat hebt gevraagd en wees alert.

Luister

Als je God al wel kent, is het heel belangrijk dat je andere stemmen uitzet om Hem te kunnen horen. Met andere stemmen bedoelen we radio, televisie, internet of je mobieltje. We leven in een wereld met heel veel geluid, met heel veel stemmen die proberen die zachte stem te overschreeuwen. Daar moet je tegenin durven gaan. Wees niet bang voor stilte, zoek het juist op en zeg; “Spreek, Heer, ik luister.”

We leven in een wereld met heel veel geluid die proberen Gods zachte stem te overschreeuwen

Misschien ben je na het lezen van dit artikel wel benieuwd naar hoe God tegenwoordig nog tegen ons praat. Lees dan eens dit artikel. Wil je graag meer lezen over hoe je God door Jezus heen kan leren kennen? Vraag dan gratis een (Nieuw Testament) Bijbel aan (verzending alleen binnen Nederland). 

Marja Verschoor-Meijers

Auteur, tekstschrijver, denker & doener. Lees meer blogs van Marja, of neem een kijkje op Marja's website. (Disclaimer)


Je bent een...*





*Door het versturen van dit formulier geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

 Gratis online cursus over God en Jezus

 Stel je vragen aan je persoonlijke e-coach

 Meer dan 10.000 mensen gingen je al voor