Wie is Jezus voor jou?

Home | Blog | God | Wie is Jezus voor jou?

Ken je Jezus? Heb je ooit van Hem gehoord? Wat is jouw antwoord op de vraag: Wie is Jezus? Misschien vind je deze vragen vreemd.

Jezus zelf vroeg het ook aan zijn volgelingen: “Wat zeggen de mensen over de Mensenzoon? Wie ben Ik volgens hen?” Ze antwoordden: “Sommige mensen zeggen dat U Johannes de Doper bent. Andere mensen zeggen de profeet Elia. Weer andere mensen zeggen Jeremia, of één van de andere profeten.” Maar Jezus zei tegen hen: “Maar Wie ben Ik volgens júllie?” Simon Petrus (één van de volgelingen)antwoordde: “U bent de Messias, de Zoon van de levende God.”

Bekende namen

Ik weet niet of je ooit van de namen hierboven gehoord hebt. Misschien niet, maar als we spreken over zingeving, wie is daarin van belang voor jouw leven? Misschien kom je uit op wat andere namen. Als het gaat om bekende namen, kan het zijn dat je aan Martin Luther King of Moeder Teresa denkt. Mooie namen die impact hebben gemaakt in het leven van veel mensen.

Misschien denk je dat het leven zin krijgt door belangrijke namen in je leven te volgen. Namen die veel betekent hebben in dit leven. Maar als je hen de vraag ‘Wie is Jezus?’ zou stellen, wat zouden zij dan gezegd hebben?

Liefde die Jezus gaf

Ik ben ervan overtuigd dat de levens van de genoemde personen niet gingen over henzelf maar om Jezus. Martin Luther King sprak over zijn droom. Kan het zijn dat deze droom door Jezus ingegeven was? Het leven van Martin Luther kreeg impact toen hij opstond voor waar hij in geloofde. En als we het hebben over moeder Theresa, dan werd ze getroffen door het leed van mensen die leden aan lepra. Zou het zo kunnen zijn dat zij zich bewogen voelde met anderen vanuit de liefde die Jezus haar gaf voor deze mensen?

Wie is Jezus

De vraag voor jou is misschien wel: wat heeft Jezus daar nu mee te maken? Als er een persoon is die veel losmaakt, ondanks dat hij al lang niet meer op aarde rondloopt, dan is het Jezus wel. Hij leefde 20 eeuwen terug. Hij schreef nooit een boek, heeft geen oorlog gevoerd, was geen beroemde ontdekkingsreiziger, stichtte zelf geen godsdienst. En toch… kunnen we niet om hem heen. Ik geloof dat Hij het is die werkelijk zin en betekenis geeft aan jouw bestaan. Dat Hij aanzet om er voor de ander te zijn.

Jezus schreef nooit een boek, heeft geen oorlog gevoerd, was geen beroemde ontdekkingsreiziger, stichtte zelf geen godsdienst. En toch… kunnen we niet om hem heen.

Drijfveren

Wie is voor jou degene die jou aanzet om in beweging te komen, om impact te maken? Welke naam is voor jou belangrijk? Er zijn vele namen die je kan noemen die verandering hebben bewerkt, maar een belangrijke vraag is: Wat zijn de drijfveren van jouw goede daden?

Ultieme voorbeeld

En wat draagt de naam Jezus daar aan bij? In veel religies draait het om jou, het individu. Christenen geloven dat Jezus het ultieme voorbeeld geeft in het onvoorwaardelijk van anderen houden en hen dienen. En omdat Hij dat deed, doen christenen dat ook. Hij is de drijfveer en de motivatie voor christenen.

In veel religies draait het om jou, het individu.

Nieuwsgierig naar wat geloven in Jezus inhoudt? Klik dan hier. Christenen geloven dat geloof in Jezus verder gaat dan dat er meer is tussen hemel en aarde.

Uitdaging

Wij dagen je uit om je eens verder te verdiepen in wie Jezus nou eigenlijk was, en wat Hij vandaag de dag kan betekenen voor jou. Wij helpen je er graag bij! Meld je aan voor de (gratis) online cursus: ‘WaaromJezus?’ of neem contact op met één van onze e-coaches. Zij staan graag voor jou klaar om je te helpen in jouw zoektocht naar wie Jezus voor jou kan zijn.


Doorpraten? Dat kan met één van onze e-coaches. Vul dan onderstaand formulier in.
Wil je graag meer lezen over wat Jezus hier op aarde kwam doen? Vraag dan gratis een (Nieuw Testament) Bijbel aan (verzending alleen binnen Nederland). Kijk ook eens naar onze (gratis) online cursussen over diverse thema’s.

Erik Velema

Christen - Vader en opa - Houdt van mensen in hun pure vorm - Begeleider - Trainer - Coach - Hulpverlener meervoudige problematiek - Present zijn - Provocatief - Directief. Lees meer blogs van Erik. (Disclaimer)


Je bent een...*





*Door het versturen van dit formulier geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

 Gratis online cursus over God en Jezus

 Stel je vragen aan je persoonlijke e-coach

 Meer dan 10.000 mensen gingen je al voor