Welke vragen zou jij aan God willen stellen?

Home | Blog | God | Welke vragen zou jij aan God willen stellen?

‘Ja, maar waarom dan?’ ‘Papa, hoe kan het dat…?’ Een vader en zijn dochtertje lopen op straat. Het meisje houdt haar vaders hand stevig vast en met haar andere hand wijst ze van alles en nog wat aan. En ze stelt er zoveel vragen over als dat ze wil. Iedere keer als de vader geduldig heeft geantwoord, is het heel even stil en begint het meisje weer met ‘…en wáárom…?’

Allerlei vragen

Wat een mooi beeld; het meisje dat vrijuit al haar vragen stelt en de vader die het geen moment zat is om deze te beantwoorden. Zou het zo ook met God kunnen zijn?

Veel mensen vragen zich weleens af (en jij wellicht ook) wat je zou vragen als je God één vraag kon stellen. Maar stel je eens voor dat je God niet alleen één hele belangrijke vraag kon stellen, maar alle vragen die je ooit hebt gehad?

Mozes

Mozes, een bekend figuur uit de Bijbel, was zo’n type die dat kon. Er wordt zelfs van hem gezegd dat hij als een vriend met God omging, zoals met een makker. En dat hij ook wandelend met God (zoals die vader en zijn dochtertje) al zijn vragen stelde aan Hem.

Stel je eens voor dat je God niet alleen één hele belangrijke vraag kon stellen, maar alle vragen die je ooit hebt gehad

God en onze vragen

Welke gedachten zouden God en Mozes met elkaar hebben uitgewisseld? Geen flauw idee. Wat waarschijnlijk wel zo was, is dat Mozes alles tegen God kon en wilde vertellen. Zo durfde hij aan God over zijn twijfel bij zijn taak te vertellen, vroeg hij om God te mogen zien en ging hij zelfs de uitdaging aan om met God te onderhandelen en Hem aan te spreken op Zijn rechtvaardigheid. Al zijn blijheid, boosheid, frustraties én vragen kon hij kwijt! Want God neemt vragen serieus, ook die van jou en ons.

Mijn vragen

Als je dit leest, verlang je er misschien wel naar om als Mozes te zijn. Om face-to-face met God te praten. Dit doen christenen regelmatig in gebed. Daarin leggen ze bijvoorbeeld de vele wereldproblemen op Gods bordje, maar ze kunnen ook vragen stellen. Waar is God in het lijden van deze wereld? Lang niet altijd krijgen ze direct het antwoord. Toch blijven veel christenen vragen stellen aan God. Bidden. Zoeken naar antwoorden. En aan Gods hand wandelen, zoals dat meisje.

Met welke vraag zou je beginnen? En hoe zou je dat doen?

Jouw vraag

Wellicht dat jij ook vragen hebt. Stel je eens voor dat jij, net zoals Mozes, al je vragen aan God mocht en kon stellen. Met welke vraag zou je dan beginnen? En hoe zou je dat doen? Dit kan je doen door te bidden. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar is echt heel gemakkelijk. In deze blog leggen we je graag uit hoe je met bidden kan beginnen.

Antwoord in je mailbox

Wil je een vraag stellen en een antwoord in je mailbox ontvangen zoals Jezus die tegen jou zou kunnen zeggen? Wij hebben een tool waarin je allerlei vragen kunt stellen. Probeer het eens, en wie weet vind jij wel een antwoord op een hele belangrijke vraag die bij je speelt.

Stel hier jouw vraag


Doorpraten? Dat kan met één van onze e-coaches. Vul dan onderstaand formulier in.
Wil je graag meer lezen over wat Jezus hier op aarde kwam doen? Vraag dan gratis een (Nieuw Testament) Bijbel aan (verzending alleen binnen Nederland). Kijk ook eens naar onze (gratis) online cursussen over diverse thema’s.

Jannine - Redactie IkzoekGod.nl

Lees meer blogs van de Redactie. Of kijk eens op Jezus.nl. (Disclaimer)


Je bent een...*





*Door het versturen van dit formulier geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

 Gratis online cursus over God en Jezus

 Stel je vragen aan je persoonlijke e-coach

 Meer dan 10.000 mensen gingen je al voor