Wat zegt God tegen jou?

Home | Blog | God | Wat zegt God tegen jou?

In mijn werk kom ik allerlei mooie mensen tegen. Mensen die niet altijd durven of kunnen laten zien wat zich werkelijk afspeelt in hun levens. Iedereen heeft wel ergens een wond opgelopen in zijn of haar leven, maar hoe ga je daar nu mee om?

Het is in ieder geval belangrijk om iemand te hebben om mee af te kunnen stemmen, die niet slechts hoort, maar ook luistert naar wat je te zeggen hebt. Ook is het belangrijk om zelf te luisteren naar de zachte stem van God die tot ons wil spreken.

Luisteren naar goede woorden

Ik las vandaag over woorden van God. God zelf sprak de volgende woorden over Jezus uit: “Dit is mijn Zoon, van wie Ik heel veel houd. Ik ben erg blij met Hem.” En Petrus zegt in datzelfde gedeelte dat het belangrijk is om goed op te letten wat de profeten hebben gezegd over God, of welke woorden God door hen heen heeft gesproken.

Petrus zegt dat het belangrijk is om goed op te letten wat de profeten hebben gezegd over God, of welke woorden God door hen heen heeft gesproken.

Het is belangrijk te luisteren naar goede woorden die jou en wie je bent in het zonlicht zetten. Goede woorden geven licht daar waar het donker is. Soms is het lastig om jezelf te laten zien en wat zich afspeelt in je leven en de vraag is of je ook alles zou moeten laten zien. kwetsbaarheid is iets precairs, maar in het licht van Gods liefde, wordt je mooiste zelf zichtbaar.

Vitamine G

De Bijbel is een mooi boek waar je woorden van God kunt lezen. Woorden die je oprichten. Gods Woord is Licht in ons leven. En Gods licht zorgt als het ware voor ‘vitamine G‘. Woorden die spreken over het feit dat je gewild, geliefd en gezegend bent. heerlijk vind ik deze woorden!

Goede woorden geven licht daar waar het donker is. In het licht van Gods liefde, wordt je mooiste zelf zichtbaar.

Ik ben benieuwd naar wat de woorden zijn die jíj gelooft. Wist je, dat je gewild bent? Ervaar je je geliefd? Dat je gezegend bent om iets voor anderen te kunnen betekenen? Je mag deze woorden onderzoeken. De Bijbel staat vol met goede woorden. Woorden die jij je mag toe-eigenen. Gods Woord is voor jou bedoeld om er van te delen. Je zou nog even kunnen kijken als je wilt naar het filmpje van Sanne dat hier ook over gaat. Zij ontdekt dat sommige christenen de stem van God kunnen horen en avonturen beleven met God, waarna zij dat ook wil.

Doorpraten? Dat kan door te reageren onder deze blog of door contact met ons op te nemen.

Erik Velema

Christen - Vader en opa - Houdt van mensen in hun pure vorm - Begeleider - Trainer - Coach - Hulpverlener meervoudige problematiek - Present zijn - Provocatief - Directief. Lees meer blogs van Erik. (Disclaimer)


Je bent een...*





*Door het versturen van dit formulier geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

 Gratis online cursus over God en Jezus

 Stel je vragen aan je persoonlijke e-coach

 Meer dan 10.000 mensen gingen je al voor