Waar is de hemel?

Home | Blog | God | Waar is de hemel?

Is er bier in de hemel? Is er koffie na de dood? Bestaat de hemel echt uit allemaal gouden straten? Als het over de hemel gaat, krijgen we geregeld van dit soort reacties.

Bier, koffie, goud…

Onze ervaring is, dat je prachtige gesprekken kunt voeren over de hemel. In die gesprekken ontdek je veel over hoe je naar het leven kijkt. Wij kijken er bijvoorbeeld naar vanuit een Bijbels perspectief. Het is bijzonder om te ontdekken hoe de hemel een rode draad in de Bijbel is, die veel dieper gaat dan bovenstaande vragen. Logisch ook, want als je behoefte aan bier, koffie, goud en dat soort zaken is vervuld, wat blijft er dan over?

Helemaal gelukkig

Als je aan de hemel denkt, dan kan je denken aan een plek of een toestand waarin je werkelijk helemaal gelukkig bent. Waar je je gezien voelt, gewaardeerd voelt, waar geen pijn of lijden of teleurstelling is. Zoals het in de Van Dale staat: …een plaats van volmaakt geluk… En dat geluk gaat niet meer voorbij, maar blijft.

Dat laatste is wel belangrijk. Want er zijn wel eens dagen waarop alles mee lijkt te zitten en je echt geniet van de mooie dingen in het leven. Maar het zijn momenten. Misschien wel glimpjes van de hemel, maar ze zijn vaak ook snel weer voorbij.

De Bijbel over de hemel

Een boek waar veel over de hemel gesproken wordt is de Bijbel. Daar liepen veel mensen ook aan tegen het feit dat mooie dingen kortstondig zijn. Bijvoorbeeld toen Jezus op aarde was. Waar hij kwam, werden mensen genezen. Mensen werden diep geraakt door zijn liefde, door zijn aandacht. Levens werden totaal veranderd. Christenen zeggen ook wel eens dat door Jezus de hemel op aarde kwam. Maar Jezus kondigt al vrij snel zijn aanstaande dood aan. Jezus bidt tot God vlak voor zijn dood, waar Hij zegt: 

“Het eeuwige leven is dat de mensen U kennen, de enige echte God, en Jezus Christus die U heeft gestuurd.”

Zodra Jezus naar de hemel ging, kwam zijn plaatsvervanger: Zijn Geest. En weer worden mensen genezen, bevrijd en veranderen levens diepgaand. En dat gebeurt nog steeds. Als je Jezus leert kennen, zul je ontdekken dat je nu al een persoonlijke connectie met God kunt opbouwen. Dat je niet hoeft te wachten totdat je in de hemel bent om te ontdekken wie God is. Dat je nu al hier op aarde van het goede van Hem kunt genieten. Dat je nooit alleen bent en dat God je gebeden hoort.

Hemel op aarde

Het eeuwige leven kan nu al beginnen. Ja, helaas nog erg gebroken, dus christenen zien er naar uit dat Jezus terugkomt. Dan zal de hemel op aarde volledig aanbreken.  Maar wellicht wil jij nu ook al iets van die vrede, genade, genezing en bevrijding ervaren.

Dat kan! En daar willen we je graag bij helpen.  Bijvoorbeeld door de WaaromJezus-cursus. Of misschien wil je persoonlijke hulp. Neem dan contact met ons op.

Jannine - Redactie IkzoekGod.nl

Lees meer blogs van de Redactie. Of kijk eens op Jezus.nl. (Disclaimer)


Je bent een...*





*Door het versturen van dit formulier geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

 Gratis online cursus over God en Jezus

 Stel je vragen aan je persoonlijke e-coach

 Meer dan 10.000 mensen gingen je al voor